Що таке КЕП?

Електронний цифровий підпис (ЕЦП) або Кваліфікований електронний підпис (КЕП) – це сучасна та зручна альтернатива традиційному підпису від руки при підтвердженні справжності та цілісності електронного документа. 

Назва та розширення ключа залежать від того, за допомогою якого сервісу ви його генерували. Наприклад, Приват24 створює файл формату pb_1234567890.jks, де замість 10 цифр підставляється унікальний 10-значний номер. Сервіс Альфа-Банку випускає ключ із назвою за замовчуванням Key-6.dat. Після випуску його можна перейменувати так, як вам зручно.

ЦСК Державної податкової служби України та МВС України генерують ключі зі стандартною назвою за замовчуванням Key-6.dat, а Мін’юст – із розширенням *.p7s.

Разом із файлом особистого ключа генерується індивідуальний пароль доступу до нього, який необхідно вводити щоразу під час підписування документа. Втративши пароль, його неможливо відновити чи призначити новий – потрібно наново зробити ЕЦП.

Особи, яким надійшло повідомлення в особистому електронному кабінеті вступника про отримання рекомендації до зарахування на місця державного або регіонального замовлення, мають підтвердити вибір місця навчання в електронному кабінеті з накладанням кваліфікованого електронного підпису або особисто в закладі освіти.

Як отримати КЕП?

Для отримання КЕП потрібно звернутися до кваліфікованих постачальників довірчих електронних послуг, актуальний список АЦСК опублікований на сайті, а також нижчезазначений перелік АЦСК, що формують КЕП, сумісні в електронному кабінеті вступника:

  • КНЕДП ДПС
  • «Дія». Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг
  • КНЕДП ЦСК Укрзалізниці
  • КНЕДП «MASTERKEY» ТОВ «АРТ-МАСТЕР»
  • КНЕДП ДП «УСС»
  • КНЕДП АТ «УКРСИББАНК»
  • АЦСК АТ КБ «ПРИВАТБАНК»
  • КНЕДП АЦСК АТ «Альфа-Банк»
  • КНЕДП АТ «СЕНС БАНК»
  • КНЕДП Акціонерного товариства «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК»
  • КНЕДП АТ «ПУМБ»
  • КНЕДП ТОВ «ДЕПОЗИТ САЙН»
  • КНЕДП ТОВ «Вчасно Сервіс»
  • КНЕДП «ЦСК Збройних Сил України»
  • КНЕДП «Військова частина 2428» ДПСУ
  • КНЕДП «АЦСК ринку електричної енергії»
  • КНЕДП – АЦСК МВС України
  • АЦСК Національного банку України
  • КНЕДП АТ «ПРАВЕКС БАНК»
  • КНЕДП АТ «ТАСКОМБАНК»
  • КНЕДП Казначейства
  • КНЕДП ЦСК АТ «Ощадбанк»
  • КНЕДП органів прокуратури України
  • КНЕДП СБ України
  • «АЦСК ТОВ «Інтер-Метл»
  • КНЕДП «eSing» ТОВ «Ілайф»
  • КНЕДП АТ «БАНК АЛЬЯНС»
  • КНЕДП АБ «УКРГАЗБАНК»

1. Як отримати електронний підпис у сервісі «Дія»

Сервіс «Дія.Підпис» – кваліфікований електронний підпис, який ви можете використовувати для підписання документів та оформлення послуг онлайн у додатку та на порталі «Дія». Для створення «Дія.Підпис» вам знадобиться ID-картка чи біометричний закордонний паспорт, також підійде закордонний паспорт, виданий після 2015 року.

Термін дії «Дія.Підпис» становить один рік або до моменту його видалення. «Дія.Підпис» можна отримати безкоштовно у мобільному додатку. Для цього:

  1. Авторизуйтесь у додатку «Дія» і перейдіть у меню «Дія.Підпис».
  2. Натисніть «Створити».
  3. Підтвердьте особу за допомогою перевірки фото.
  4. Придумайте 5-значний код для «Дія.Підпис».

Ось і все, тепер ви можете підписувати податкові декларації, петиції до держорганів та інші документи в мобільному додатку «Дія» і онлайн на сайті.

ВАЖЛИВО! Українські громадяни в Європі тепер можуть скористатись Дія.Підпис-EU. Електронні підписи та печатки доступні для перевірки в державах-членах ЄС.

Як створити європейський електронний підпис?

Перш за все, необхідно оновити застосунок "Дія" до останньої версії. В меню "Дія.Підпис" вам автоматично запропонують створити 2 варіанти:

  • за українським стандартом (ДСТУ)

  • за міжнародним стандартом (ECDSA)

Обирайте потрібний і далі:

  • Натисніть "Створити";

  • Підтвердіть особу через перевірку за фото;

  • Придумайте 5-значний код для Дія.Підпис.

Готово! Такі електронні підписи мають повну юридичну силу та відповідають сучасним вимогам. Міжнародний електронний підпис країни ЄС можуть перевірити і впевнитись, що документ підписали саме ви.

2. Як оформити КЕП у ПриватБанку

У будь-якому разі для отримання КЕП потрібно мати статус клієнта ПриватБанку та бути зареєстрованим у мобільному додатку Приват24.

Щоб отримати КЕП за допомогою Приват24, зробіть такі кроки:

  • У системі Приват24 оберіть пункт меню Всі послуги > Бізнес > Завантажити сертифікат.
  • Перевірте персональні дані в таблиці та підтвердьте, якщо все правильно.
  • Вкажіть адресу для зберігання файлу з ЕЦП.
  • Придумайте і введіть пароль для електронного підпису. Він має складатися з 8 чи більше символів латинського алфавіту і цифр.
  • Підтвердьте операцію введенням одноразового секретного коду з СМС-повідомлення.
  • Дайте свою згоду на умови використання системи натисканням кнопки «Далі».
  • Як результат на екрані буде виведено серійний номер сертифіката ЕЦП, а на пошту прийде підтвердження електронного підпису.

3. Як створити електронний підпис у банку ПУМБ

Перший Український Міжнародний Банк (ПУМБ) пропонує хмарний КЕП для візування документів на зовнішніх вебсайтах за допомогою смартфона. Для отримання КЕП ПУМБ ви маєте бути клієнтом банку.

  1. Завантажте на смартфон мобільний додаток ПУМБ Digital Business (доступний для Android і iOS).
  2. Зайдіть на потрібну платформу та оберіть ПУМБ > Хмарний підпис.
  3. Згенерований QR-код відскануйте за допомогою камери мобільного телефона, а після перевірки актуальності даних введіть пароль ключа та підтвердьте підписання.

4. Як згенерувати електронний підпис в інших банках

В Альфа-Банку, Укрсиббанку, Ощадбанку та інших українських банках також можна замовити ЕЦП. Однак зробити це в онлайн-режимі не вдасться – вам доведеться відвідати фізичне відділення банку і сплатити збір за оформлення. Також необхідно мати паспорт і USB-накопичувач для запису ключа. Крім того, не всі банки дають можливість зробити електронний підпис фізичним особам, деякі надають таку послугу лише приватним підприємцям і юридичним особам.

Як застосовувати електронний підпис?

Для візування документа потрібно відкрити відповідний сервіс електронного обігу (наприклад - https://czo.gov.ua/sign), де на вказаній сервісом сторінці завантажити файл із ключем і ввести пароль. Ось і все, процедура досить проста і швидка.