Цей Порядок, розроблений відповідно до абзацу п’ятого частини четвертої статті 44 Закону України «Про вищу освіту», наказу Міністерства освіти і науки України № 271 від 01 березня 2021 р. «Про затвердження Порядку прийому для здобуття вищої, фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти осіб, які проживають на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, тимчасово окупованій території окремих районів Донецької та Луганської областей, території населених пунктів на лінії зіткнення», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2021 р. за №505/36127, визначає особливості отримання документів про загальну середню освіту та особливі умови прийому до СумДУ для здобуття вищої освіти.
Цей Порядок поширюється також на осіб, які переселилися з тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, тимчасово окупованої території окремих районів Донецької та Луганської областей після 01 січня у рік вступу.

Порядок регулює процедуру підготовки, організації й проведення співбесід та визначає порядок і критерії їх оцінювання.

Порядок визначає завдання, функції та права уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції (далі – Уповноважена особа) щодо впровадження і забезпечення дотримання принципів прозорості та доброчесності під час проведення вступної кампанії, а також перелік заходів мінімізації корупційних ризиків та механізмів контролю за дотриманням антикорупційного законодавства.

Розроблено відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 15.10.2015 року №1085 "Положення про приймальну комісію вищого навчального закладу" ( із змінами внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 622 від 06.06.2016). 

В певних визначених ситуаціях конкурсний відбір вступників здійснюється на підставі розгляду їхніх мотиваційних листів.

Мотиваційний лист – викладена вступником письмово у довільній формі інформація про його особисту зацікавленість у вступі на певну освітню програму (спеціальність, заклад освіти) та відповідні очікування, досягнення у навчанні та інших видах діяльності, власні сильні та слабкі сторони, до якого у разі необхідності вступником може бути додано (у тому числі в електронній формі) матеріали, що підтверджують викладену в листі інформацію.

Порядок розроблений у відповідності до Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році, затвердженого наказом МОН України від  06 березня 2024 року № 266 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 14 березня 2024 року за № 379/41724 (зі змінами).

Порядком встановлюється механізм проведення підсумкової атестації та нарахування додаткових балів вступникам, які в рік вступу завершили навчання в системі доуніверситетської підготовки Сумського державного університету (далі – СумДУ) (підготовчі курси СумДУ, в тому числі структурних підрозділів, курси СумДУ з підготовки до ЗНО/НМТ, що проводилися відповідно укладених договорів про співпрацю зі школами, ПТНЗ та закладами позашкільної освіти) і вступають на перший рік навчання в СумДУ для здобуття ступеня бакалавра на спеціальності зазначені в Переліку спеціальностей, яким надається особлива підтримка. 

Порядок розроблено з метою реалізації прав осіб, які складають вступні випробування при вступі на навчання за ступенем бакалавр, магістр та доктор філософії та регламентує організацію вступних випробувань та контроль їх проведення з використанням дистанційних технологій в синхронному режимі

Апеляційна комісія Сумського державного університету створюється з метою захисту прав осіб, які складали вступні іспити, конкурси творчих або фізичних здібностей за ступенем бакалавр або за ОКР магістр медичного спрямування та фахові випробування за ступенем магістр та ступенем доктора філософії, і розгляду їх апеляційних заяв щодо результатів вступних іспитів, конкурсів творчих або фізичних здібностей, фахових випробувань.